maanantai 22. kesäkuuta 2026

Juhannus 2026

 Mökillä & Mummulassa. 
💛

Mummu loihti taas ihanat ruuat. 








Juhannusyönä keräsin tyynyn alle
seitsemän erilaista kukkaa...

...unohdin laittaa ne tyynyn alle. 
Ihmettele siinä sitten, 
miksei näkynyt tulevaa prinssiä unessa. 

Seuraavana yönä laitoin koko homman uusiksi. 
Ei ehkä taikauskon perinteiden mukaista,
mutta ajattelin jos sitten kuitenkin,
sillä tavalla kapinallinen.

En muista mitä unta näin. 
Oli niin hurja ukkosmyrsky, 
joten pistetään sen piikkiin. 
Mitä se kertoo tulevasta rakkauselämästäni, 
en tiedä. 
Aika näyttää.

Aamulla 6:42 Mike oli jo kalassa.

Valtteri & Co saapuivat myöhemmin. 
Saivat hyvän saaliin. 

Käärmeitä paljon liikenteessä. 
Tässä harmiton vaskitsa,
mutta näimme kyllä kyynkin. 
Saa olla skarppina. 
Karhu ja susiakin kuulemma hoodeilla.
Heitä emme tavanneet.
Ei haittaa.

Hän kellui vastaan ylösalaisin. 
Pelastimme rannalle, 
mutta googlasimme
 varmuudeksi kuka kyseessä.
Hän ilmeisesti tykkää hengata niin,
ja ei pärjää pelkästään maalla. 
Siirsimme rannalle, 
ja siitä hän jatkoi taas matkaa
 tyytyväisenä kelluen kohti uusia seikkailuja. 


Naapurit. 



Aikaisempia juhannuksia täällä:
(Viime vuosi meni ohi, koska jalat päättivät niin.)















maanantai 1. kesäkuuta 2026

Hei kesäkuu!

 Vaikka tuntunut kesältä jo pitkään,
niin kyllähän se,
 että kalenteriin vaihtuu 
ihan oikeasti kesäkuu
on hurjan kiva juttu. 

Aurinkoa ja kirjoja.
 Daa.

Kävimme ystävien kanssa juhlimassa Senniä.

Ja pelaamassa bilistä.

Pihassani ovat syreenit valloillaan.
 Huumaava tuoksu.

Mummu kävi pesemässä ikkunat.
Autoin kyllä.

Sisäpihalle istutimme ruukkuihin
kaikenlaisia kukkia.
Vielä vaiheessa,
mutta kohta jo rönsyävät 
kirjaimellisesti ovista ja ikkunoista. 

Äiti toi myös kieloja ja lohikeittoa. 
Lemppareita. 

Tässä hänen omaa kukkaprojektiaan Mummulassa.
Ikkunatkin on kuulemma jo sielläkin pesty.
Tietenkin. 
Mattojen pesu sitten seuraavaksi. 
Saisivat vähän kyllä himmata.
Vaikka sekin kyllä on kivaa puuhaa. 
Tunnustan.

Vanha ystävä kävi Helsingistä moikkaamassa
ollessaan Porissa työkeikalla. 


Olen edelleen käynyt salilla 
ja terapiassa.
Joka kertaa en ole kertonut teille,
mutta homma
alkaa olla aika kivassa kunnossa. 
Äärettömän onnekas
miten paljon olen saanut huikeaa apua.
En lähde vielä juoksulenkille, 
mutta ehkä syssymmällä jo.



Ja jatkamme. 
Eiks niin. 
💛