tiistai 11. helmikuuta 2014

Spessutyttö tämä tunnehaastettu porilainen.




Kaverillani Elisalla on paljon mahtavia aivoituksia; Onneksi jakaa niitä muillekin.
Kynä pysyy kädessään monella tapaa,
sillä kuvatkin hän on piirtänyt itse.
Spessutyttö tämä tunnehaastettu porilainen.





"Kävin punttiksella eilen JA tänään. En muuttunut vieläkään tatuoiduksi alternative fitness-kissaksi. En taida mennä enää."


 "Nyt on siunattu viini lasissa ja kohta sheikataan väsynyttä, varhaiskeski-ikäistä bootya niinko ois vuosi 1999."


"Ei tule ylenkatsoa kumppaninvalinnassa herkkupersoja, tunnehaastettuja porilaisia. Vertaisryhmässään heillä on yllättäviä avuja sorjasäärisempiin ja sulomurteisempiin kilpailijoihinsa verrattuna. Porilainen herkkuperso itkee onnesta tuotuasi hänelle raskaan työpäivänsä päättyessä yllätyssuklaata. Yllätyssuklaa on - tavallisen ja esimerkiksi salasuklaan rinnalla - hänen erityissuosikkinsa. Hän on perin iloinen vietyäsi hänet arkitreffeille autopesulaan ja Prismaan. Hän kehrää tyytyväisenä, käsveska herraskaisesti sylissä ja räpyttelee ripsiään viehkosti. Porilainen kuuntelee sujuvasti myös jääkiekkopuhetta, vaikkei se kiinnosta häntä yyyyyyhtään. Hänen kanssaan jääkiekkopuheella on reilu ja oikeudenmukainen vaihdanta-arvo esimerkiksi lirkutteluun, ihmissuhdepuheeseen ja nokkeliin huomioihin yhteiskunnasta."


"Oletan, että messevät silmäpussit ovat varastoineet kaikki viikonlopun kikatukset. Oletan ja aion noukkia niitä sieltä, kun vääjäämättä kintereillä huohottava maanantai saa minut kiinni."




"Se on nyt taas istunut kuin tatti nojatuolissa ja väistellyt mun katsetta kutimensa takana. Se alkaa näyttää vähän väsähtäneeltä, eikä sitä huvita mun ehdotukset ulkoilusta tai akateemisista lukupiireistä. Se torkuttaa aamuisin ihan hävyttömän pitkään ja on niinku räkä piikkilanka-aidalla kaikkien askareiden äärellä. Mulla on siihen lääke, mut se ei tuu tykkäämään siitä. Huomenna aion tahallaan herättää sen aikaisin ja huijata lähtemään jumpalle. Oon ihan varma, että joudun kuuntelemaan jotain rutinaa ja lässytystä, mutta en suostu sivuluisuun nyt tässä jutussa. Latasin sille kahvinkin valmiiksi ja etsin vaatteet. Teen sen sille helpoksi. Mä pidän huolta mun spessutytöstä."


 "Yllärisiivous ja herkullista vuohenjuusto-tomaattikeittoa kotiinpalaajalle. Jesusauta mää olen hieno ihminen ja timanttinen gimmafrendi. Tai sitten poikkeuksellisen huonosti palkattu kotiapulainen. Potaattei ja tomaattei ja sillai."


 "Meinasin jo sanoa, että mun mielestä tällaiset ääriolosuhteet on oikeastaan ihan hauskoja. Mutta sitten muistin, että ai niin, olenkin lapseton keskustaeläin, jonka työmatka on kaksi metriä. Niin enpä sanokaan.
(Vihaposti inboxiin, kiitti. Ja tsemppikivat kaikille.)"







 "Hän kysyy: "Ootko leikannut tukkaas tai jotain?". Ja sitten tyytyväisenä, hymyillen: "Mä huomasin!". Hän on sydämeltään hyvä mies."


"Väsyttää niin, että itku on koko ajan nurkan takana. Silmäluomet ja jalat painavat tonnin kumpainenkin, ja kaikkineen siirtelyyni kaivattaisiin nostokurkea. Olen yrittänyt olla huomioimatta kevään merkkejä, jotten pettyisi talven uuteen tulemiseen. Mutta nyt se laulattaa LINTUJA tuolla ulkona (där ute)! Lintuja, mää sanon! Vilauttelee mulle asvalttia! Huudattaa tennareita eteisessä. Hemmetti."










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti