maanantai 28. lokakuuta 2013

"Sellainen ihminen joka suree jo ennakkoon, on aika ikävä." -Arvo Ylppö-





Maanantai. Ulkona harmaata, sukat kastuivat lumessa aamulenkillä. Jotten menisi tänään liian syville vesille, valikoin kirjoista & kansista positiivisempia runoja ja kuvia. Kuvat olen itse piirustanut tai kuvannut runokansioihini toisten tuotoksista.


"Hieno nainen on joka päivä uusi."
Todennäköisesti sillä tarkoitetaan, että hienon naisen pitää vaihdella asujaan alinomaa. Laitella hihansuihin pitsejä ja ruusukkeita. Mutta minä olen soveltanut sääntöä omalla tavallani. Olen joka päivä yrittänyt keksiä jonkun jännittävän ajatuksen." 

-Ote Pirjo Mannisen kirjasta "Antonia ja Irlantilainen kevät"-





Niinkuin ilma jota ei henitä, niinkuin päivä jota ei valvo,
    jos jätät tarttumatta ojennettuun käteen.

        -Arja Tiainen-





Niin suurta määrää hellyyttä
                               herkkyyttä
                               hyvyyttä
en uskonut mahdolliseksi missään ihmissuhteessa.

Ja sitten se onkin totta Sinun kanssasi."

         -Anja Porio-





Minä juon mustikkamehua sinun lasistasi joka on ylöspäinkapeneva, niin että kun nielaisee, huulet tarttuvat reunoihin ja kuuluu ääni --- kuin suutelisi jotakuta kevyesti otsalle.

                                   -Arja Tiainen- 





Sylissäsi minä annan elämälle anteeksi
virheen toisensa jälkeen.
Kohta kaikki on lunastettu.

~Eeva Kilpi~




"Turha surra ettemme kohdanneet aikaisemmin.
Mehän olisimme olleet silloin kokonaan eri ihmisiä.
Aivan toisia.
Kuka takaa että olisimme silloin edes pysähtyneet
että sinä olisit kohdannut minut,
minä kokenut sinut rakastamisen arvoiseksi.

Olemme tässä ja nyt sellaisina
miksi elämä on meidät tehnyt.
Sovitaan että näin on hyvä."

-Maaria Leinonen-





"On parempi olla hengestä tulinen, 
                               senkin uhalla että silloin tekee enemmän virheitä
                               kuin rajoittuneena ja ylihuolehtivana."
 
                            -Vincent van Gogh-





"Kuinka ihanaa olla hullu runoilija, toisten kummastelema.
                                 Sitokoot muut hiusnutturaansa tiukemmalle.
                                 Minä avaan sydämeni ovet auki
                                 saranoita myöten.
                                 Suren,
                                 iloitsen ja
                                 laulan

  -Maria Jaatinen-
                                




Siinä tälle päivälle.
Biisinä toimikoon ihana WhiteStripes.


















 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti