lauantai 2. helmikuuta 2013

Tee se nyt.




Olemme tottuneet toisiimme
emmekä enää ihmettele,
istumme käsi kädessä
ja mietimme omiamme.

~Hannu Salakka~


Kuva My own little world-sivulta




Joskus hänen silmissään
on ilme
niinkuin syyttä moitittu koira katsoo,
ja
minä haluan olla hänen lohtunsa.

~Hannu Salakka~


 

Kuva The Rationalist-sivuilta



Pakoa kutsutaan mielellään
eksymiseksi
sillä karitsan rohkeus
pelottaa
sekä laumaa että johtajaa.

~Tommy Tabermann~




Kuva My own little world-sivulya




Eksyneen karitsan
on varottava
sutta ja laumaa
yhtä paljon.

~Tommy Tabermann~ 



Kuva lainattu The Idealist-sivuilta



Monet ihmiset
laiminlyövät
pienet ilot
odottaessaan
turhaan suuria.

~Pearl S. Buck~







Miks aikuiset tekee
niin vähän kivaa
vaikka niitten
ei tartte pyytää
siihen lupaa
vanhemmilta?

~Irja Askola~





Kuva lainattu the Idealist-sivuilta



Rakastettuni täyttää
kolmekymmentäyhdeksän.
Jyrkästi hän kielsi muistamasta sitä,
enkä minä sitten muistanutkaan.
Aamusta saakka hän on
unohdustani murjottanut.

~Esko-Juhani Tennilä~








Päivän pitkän 
katselen sinua etäältä.
Sinä kuuntelet muita,
toisille tärkeät asiat kerrot.

Illalla sitten peiton alla pimeässä
minulle kauneimmat satusi kuiskaat.
Enkä voi muuta kuin nauraa,
hiljaa ihan,
etteivät lapset herää.
Sinä vanha ja käytössä kulunut
olet niin rakkaaksi käynyt.

~Sointu Sallinen~





Kuva The Rationalist-sivuilta




Minä olen lopettanut
puhumisen
hyödystä ja hyödyttömyydestä.
On opittava ottamaan
siili siilinä,
kettu kettuna.

~Sauli Sarkanen~



Kuva My own little wolrd-sivulta




On paljon niin ihmeellisiä koiria
että ne ymmärtävät puhetta.
Kyllä ihmisetkin ymmärtäisivät
jos heidät opetettaisiin
kuuntelemaan.

~Oiva Paloheimo~

 






"Entäs meidän avioliittomme?"
Minä nuo sanat sanoin, vaikka
sekunnin murto-osan olin epävarma,
olinko tosiaan sanonut ne. 
"Kuka on puhunut mitään avioliitosta?"
"Minä. Minä puhun nyt."
"Haluatko mennä naimisiin minun kanssani?"
"Haluan."
Hän kallisti päätään, ei hymyillyt
tiedusteli vain: "Minkä takia?"
Katsoin häntä suoraan silmiin.
"Sen takia."
"Aha." Hän sanoi. "Se on oikein hyvä syy."
Muuta sanottavaa ei oikeastaan ollutkaan. 

~Yksi mun lempparikohdista Eric Segalin Love Story - kirjasta~












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti