maanantai 4. helmikuuta 2013

Kaikkimullehetinyt!


Olen aina ollut huono odottamaan. Mitään. Koskaan. Kaikkimullehetinyt. Pienet lupaukset auringosta saa minut levottomaksi, tahtomaan enemmän, lisää, valoa! Harmaus vetää mielenkin harmaaksi, ja odottavan aika on pitkä. Liian. Pitkä! Tulisi jo kesä.



Nurmijärvi -2012


Valoa kohti.
Valoon.
Mutta ensin pimeän läpi.
Ensin etsittävä
pimeälle nimeä,
ensin etsittävä
pimeästä ovi,
itsensä kokoinen,
mentävä läpi
pimeän puhki.
Yksin. Yksin,
itseään kysyen,
pelkonsa nimeä kysyen.
Mentävä
pimeän taakse
kohti
läpi.

Ja katso: Valkenee!
Ja katso: Eräänä päivänä kaikki valoa!

~Maaria Leinonen~
 


Nurmijärvi -2012



Olen väsynyt puhumaan itsestäänselvyyksiä
Minä tahtoisin
kuutamossa kylpevän kylän,
sateiset heinikot,
kimaltavan järven,
hiljaisuuden jonka rikkoo vain
sade ja tuuli
Minä tahtoisin hataran savusaunan,
laiturin, josta voisi uida
kaislikon reunaa saareen,
jossa minua odottaa tuttu ihminen
öljylampun valossa verannalla,
teetä juoden.

~Arja Tiainen~



Nurmijärvi -2012


 
Syksyn jälkeen talvi
on kulunut huomaamatta,
kevään äänet tulevat
nyt talon harjalta,
siltä kohtaa jossa
tiilikatossa on pieni reikä.

~Sauli Sarkanen~
 


Nurmijärvi -2012



Odota minua 
pajujen varjossa.
Jos joku kysyy
mitä siellä teet,
sano että vuolet hammastikkuja.

  ~Kai Nieminen~



Nurmijärvi -2012
  


älä sano mitään, ole liikkumatta 
anna auringon polttomerkitä sydämesi 
pidätä hengitystä ja kuu näyttää sen pimeän puolen
anna tuulen takuttaa hiuksesi
ja aaltojen tyynnyttää levottomuutesi 
tunne kokonaan voima josta sikisit 
tunnetko sinäkin ajan palavan nämä päivät,
nämä päivät, nämä yöt 
älä anna tilaisuuden valua hukkaan
hyppää sen veteenpiirretyn viivan yli 
jos niin haluat kaikki on mahdollista 
ennenkuin taika raukeaa
anna auringon vietellä järkesi 
anna kuun kiihkon tarttua
näytä minulle se pimeä puolesi
aurinko ja kuu ota aurinko syliisi, silmiisi kuu
tahdon palaa sinun kanssasi nämä päivät,
nämä päivät, nämä yöt 
aurinko ja kuu ota aurinko syliisi, silmiisi kuu
anna auringon vietellä järkesi 
anna kuun kiihkon tarttua 
tunne kokonaan voima josta sikisit 
näytä minulle pimeä puolesi

~Don Huonot~



Nurmijärvi -2012



 Mutta kuinka me sitten voimme rakastaa?
- Poimikaa yhdessä kukka,
kukka opettaa.

~Jarno Pennanen~



Nurmijärvi -2012



Kesä,
kuin odottaisi jotakin,
mutta muukalaisen nähdessään
sydän hätkähtää.

  ~Hannu Salakka~




Nurmijärvi -2012



Vihreä kevät saapuu ja 
lähtee auringon loistossa:
Kevään hengitys antaa elämän
maailmaan luoduille;
Tumma jää sulaa ja katoaa -
Sielu, älä pakene!
Sielu tule takaisin!
Älä pakene!

~Ka Nieminen~



Nurmijärvi -2012



Älä juokse mun luota
Kun on kevät ja kevät kutsuu sua,
Älä kuuntele niitä.


Lumi sulaa, ja sulaa
Kylmä sydän rinnassa

On ovi auki meet siitä

Huudan kutsun pimeään
Kaiku vastaa ei riitä,
Kyllä pystyt parempaan


Älä kuuntele niitä
Kaikki tahtoo ja tahtoo niin
Sun suosiossasi olla


Vaikka päästän menemään,
Mä kyllä juoksen sun perään
Kuljen yksin kaduilla
Ja kuuntelen jos jostain,
Kuulisin sun äänen, äänen




~Pariisin Kevät~









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti