tiistai 8. tammikuuta 2013

Jatka matkaa.


En tahdo tuntea sinua,
tahdon koskettaa sinua vieraana
ruuhkabussissa
ja sitten unohtaa miltä näytät.


~Kai Nieminen~



New Forest -2011



Tahtoisin vähitellen alkaa olla muualla,
en vain tiedä missä.
Menneeseen en voi palata,
tuleva on liian kaukana.
Tämä on unta 
jossa en voi liikkua,
kun herään, olen kotona,
ajattelen.

Ei muuta kotia kuin uni,
eikä sekään järin lämmin.

~Kai Nieminen~




Southbournebeach -2011



Onko sulla joskus ikävä ollut jotain jota ei ehkä olekaan?
Onko sulla koskaan ikävä tullut, vaikket tiedä mitä edes kaipaatkaan?
Niinkuin pieni satu johon lapsena uskoit, menettänyt hohteen on kokonaan
tai niinkuin kaunis maisema jota ei koskaan, ole edes ollut olemassakaan

Ootko omaa elämääsi ikävöinyt, joka ohi kulkee, ettet huomaakaan?
Päiviä lyhyitä tai pitkiä joista, et koskaan saanut otettakaan?
Minulla on suunnaton ikävä sinne, mistä en koskaan oo kuullutkaan
minä olen kauan jo sinua kaivannut, sinua ei varmasti olekaan

Minulla on ikävä, minulla on suunnaton ikävä
Minulla on ikävä, minulla on suunnaton ikävä

Tunsitko sä joskus tulisen hetken ja sanoit nyt aloitetaan uudestaan?
Huomasitko sitten sen elämäsi hetken kohta jo menneen menojaan
Sinulla on suunnaton ikävä sinne, mistä et koskaan oo kuullutkaan
Sinä olet kauan jo minua kaivannut, minua ei varmasti olekaan

Sinulla on ikävä, sinulla on suunnaton ikävä
Sinulla on ikävä, sinulla on suunnaton ikävä


~Pave Maijanen~




Southbournebeach -2011



Linnuista olisimme voineet
oppia että vapautta ei ole.
Mutta me tavoittelemme tuulta.
Sitä me tavoittelemme.

~Pentti Saarikoski~




Southbournebeach -2011



Älä kuuntele käskijöitä,
kuuntele hiljaisen puheen puroa.
Ei tietä tarvitse valita, vaan
mihin metsään polku tallata.
Joka lammella pysähdy,
polvistu katsomaan.
Niin kauan kuin järkytyt
olet oikealla tiellä.
Jatka matkaa, yksinäinen,
pitkin monia polkuja
lähestymme samaa kohtaloa.
Monta yksinäistä järkytystä
yhdessä muodostaa
mahdollisuuden kohdata.

~Tommy Tabermann~




Amsterdam -2011



Ja vaikka kuinka tekisi mieli
jätä aina
yksi
laatikko avaamatta
Kuvittele siihen
puhuva kala,
itsensä
muniva muna,
viileä vastakaadettu olut,
joku ihminen.

~Tommy Tabermann~




Amsterdam -2011



Ainoa tapa
minun sinua rakastaa:
pysyä pois tieltäsi.

~Eila Pennanen~




Calais -2011



Yhteisiä asioita on jo liiaksi,
liikaa kokoonnuttu
saman padan ääreen,
on lähdettävä, palaamatta
katseltava näkymää
juhlakansan päiden yli.

~Hannu Salakka~




Liverpool -2011



Pudistaa päätään,
ajatuksien käydessä häiritseviksi
matkustaa pois.

~Hannu Salakka~



Bournemouth -2011



Avarat sielut
uivat vapailla vesillä.

~Tommy Tabermann~








1 kommentti:

  1. Ihana blogi <3 Ahmin kerralla monta postausta, hienoja ja usein tunteita herättävii tekstei ja huikeita kuvii. Kiitos, kun jaksat kirjoitella.

    ps. Maijasen Ikävä <3

    VastaaPoista