tiistai 4. joulukuuta 2012

Ikävä.

Pori -2011

Odottaminen on surullista.
Surullisempaa jos ei odota ketään. 

~Eeva-Liisa Manner~



Mökillä -2012


Kiedo hellästi riekaleesi
minun hajoamistilani
ympärille,
pitele minua varovasti
ihmisen poika.

~Eeva Kilpi~


Mökillä -2012 Kuvan ottanut Matti.

Kaksi lasia viiniä
ja olen humalassa,
psykosomaattinen tila:

Olet vierelläni,
minä rakastan.

~Tyyne Saastamoinen~



Tupos -2011


Jos minä olen syksy
Ja sinä olet kevät
Minä odotan sinua

~Pentti Saarikoski~


Pori -2012


Nukutko sielläkin
varpaat peiton ulkopuolella?
Varo, jos joku näkee,
hän rakastuu auttamatta.
Ne ovat niin pirun intiimit varpaat.

~Kai Nieminen~ 

 

Pori -2012 Kuvan ottanut Matti.


En uskalla paljon päätäni kääntää:
niskaani on särkenyt lähdöstäsi saakka.
Aamuisin pää ei käänny lainkaan,
ja kun etsin kirjaa hyllystä,
se juuttuu vinoon.
Ei se hierontaa kaipaa,
minä kaipaan sinua.

~Kai Nieminen~





Kauvatsa -2009 Kuvan ottanut Ami.


Ikävä.

Missä lienevätkään sinun onkalosi,
missä taipeet,
kaipaan jokaista hiustasi erikseen.

Yöllä puut
huojuvat taivasta vasten.
Minun on sinua ikävä.

~Juice Leskinen~



Nalle & Minä Talvi -2009 Kauvatsalla Kuvan ottanut Ami.




Ajattele, minä sanoin
sillä hetkellä kun
olin varma ,
että sovimme yhteen.
Niin,
hän sanoi.
Oi että me tavattiin!
Loput minä muistan.

~Arja Tiainen~



Kauvatsa -2009



Minä haluaisin
veistää menneistä laivan
Minä haluaisin
tehdä murheista purjeen
Ja puhaltaa
Ja puhaltaa

Minä haluaisin,
haluaisin

Älä pelkää kyyneleitä
sydämellä on harhateitä
Älä pelkää rikkomista
untuva on kuoren alla
Sillä rakkaus on työtä
Sillä rakkaus on työtä

Onni ei tule odottamalla,
eikä se antaudu ahneudelle
Onni ei pysy pakottamalla
eikä se elä ruokkimatta
Sillä vapaus on meissä
Sillä vapaus on meissä

Minä haluaisin,
haluaisin

Minä haluaisin
veistää menneistä laivan
Minä haluaisin
tehdä murheista purjeen
Ja puhaltaa
Ja puhaltaa

~Tommy Tabermann~


Tupos -2011


Sinun kävelysi huoneen poikki
on kohtalon itsevarmaa kävelyä
luotisateessa.
Sinun kävelysi huoneen poikki
on tietämättömän itsestäänselvää kävelyä
veden päällä.
Sinun kävelysi huoneen poikki
on tuulen kulkua niityn yli,
pilven kiirettä auringon editse.
Sinun kävelysi huoneen poikki
synnyttää minussa
ihmissyöjän.

~Tommy Tabermann~



Mökillä -2012 Kuvan ottanut Matti.
 
Kuule,
nukutaanko vierekkäin
toisissamme kiinni,
vaikka välillämme on
tällä kertaa
monta sataa kilometriä.

~Juice Leskinen~




Sielun Veljet: Ikävä









2 kommenttia:

  1. Ei löytynyt juuri sitä Kai Niemisen runoa jota googlasin, mutta löytyipä kokoelma upeita kuvia ja runoja, osa unohtamianikin. Kiitos!

    VastaaPoista